Çevremi Tanıyorum, Kendimi Tanıyorum.

 


Proje hakkında

Gençlerin doğa kâşifi olmasını sağlayacak çalışmalara katılmasını teşvik edecek etkinlikler yapıyoruz. Bu etkinlikleri yaparken fotoğraf çekimi, internetten araştırma, web 2.0 araçlarının kullanılması gibi araçların kullanılması sağlanacaktır. Ekosistemde bulunan bitkilerin isimlerini ve sağlık açısından önemini öğreneceklerdir.

HEDEFLER

Doğa Kâşifi olmanın farkına varır. Fotoğraf çekme teknikleri hakkında bilgi edinir. Bitkilerin sağlık açısından önemini değeri kavrar. Web 2.0 araçları ile nasıl çalışılacağını öğrenir. Android uygulamalar ile bitki tanıma tekniklerini öğrenir. İnternet araştırma teknikleri hakkında çalışmalar yapar. Bitki toplama teknikleri ve sunumu hakkında bilgiler öğrenir. Çalışmalar sırasında bilimsel yöntemler nasıl kullanılır hakkında bilgi sahibi olur. Mevsim farklılıklarından doğan bitki çeşitliliğinin farkına varır. Android uygulamayı kullanarak çevresindeki biyolojik çeşitliliği keşfeder.

ÇALIŞMA SÜRECI

Ekosistemde yer alan bitki türlerinin isimlerini, Latince adlarını ve sağlık açısından önemini araştırmak üzere 10 ile 30 arasında oluşturulacak öğrenci grubu ve lider öğretmen tarafından başlanacak Herbaryum teknikleri fotoğraf çekme teknikleri web 2.0 araçlarının kullanılması hakkında bilgiler verilecek. Mart, Nisan ve Mayıs aylarında çalışmalar yürütülecek. Mayıs ayının sonunda elde edilen bilgiler Herbaryum hazırlanarak sunulacak. Çalışmalar sırasında çekilen resimler fotoğraf sergisi hazırlanacak. Yapılan her çalışma okul köşesi hazırlanarak sunulacak. Çalışmalar hakkında sunumlar hazırlanacak. Ayrıca çalışmalar kitapçık haline getirilerek okul gazetesi haline dönüştürülecek.

 

BEKLENEN SONUÇLAR

Ekosistem hakkında yeni bilgiler öğrenilecek. Bitkilerin hayatımızdaki önemini kavrayacaklar. Bilimsel yöntem basamakları hakkında bilgi sahibi olacaklar. Fotoğraf çekme teknikleri hakkında bilgi sahibi olacaklar. İlaç sektörü farmakoloji hakkında bilgi sahibi olacaklar. Web 2.0 araçları kullanarak sunum teknikleri e-dergi, sunum hazırlama gibi yetkinlikler kazanacaklar. Ekip çalışmasını öğrenecekler. Çevrenin farkına varır. Bitkilerin hastalıklar ve sağlık açısından önemini kavrar.


"Çevremi Tanıyorum, Kendimi Tanıyorum" eTwinning Projesi e-Pano

 

Öğrencilerimiz katıldıkları "Çevremi Tanıyorum, Kendimi Tanıyorum" eTwinning projesine COVİD-19 salgını zorlu koşullarında da devam ediyorlar. Okulumuz Covid-19 salgını önlemleri nedeniyle yüz yüze eğitime geçememiştir. Projemizden okulumuzun diğer öğrencilerinin de haberdar olması için proje ekibi e-pano hazırladılar. Projemizin e-panosuna linkten ulaşabilirsiniz.

e-pano link: https://padlet.com/umitunsl/uhr46cuyf8pveg8b


Okulumuzda yürütülen "Çevremi Tanıyorum, Kendimi Tanıyorum" adlı e-twinning projesi kapsamında endemik bitkileri araştırdık.

E-twinning projemiz olan 'Çevremi Tanıyorum, Kendimi Tanıyorum 'projesi etkinliklerinde ortak okullarımız ile endemik bitkileri araştırdık. Proje öğrencilerimiz ülkemizdeki bazı endemik bitki türlerini öğrendi.

Endemik bitkileri gösteren Türkiye Haritası oluşturduk.

 

Link: https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1Qu3v41ciykpKwSd1PdLsV9puCSMsfIhf&ll=38.73155486855846%2C34.26360510000003&z=6


"Çevremi Tanıyorum, Kendimi Tanıyorum" e-twinning projesi kapsamında öğrencilerimiz doğada bulunan bitkileri gözlemleyerek fotoğrafladılar.

Çevremi Tanıyorum, Kendimi Tanıyorum’ projemizde doğa canlanıyor konulu öğrencilerimizin doğada bulunan bitkileri gözlemleyerek fotoğrafladılar. Projede yer alan ortak okullarımız ile birlikte bunu birleştirdik ve tanıtmak için bir araya getirdik.

e-pano link: https://padlet.com/umitunsl/okomlrbvuboarg25


E-Twinning Projemizin Blogger Sayfası

E-twinning projemiz olan 'Çevremi Tanıyorum, Kendimi Tanıyorum' proje sürecinde yapılan çalışmalarımızın bulunduğu Blogger sayfası aşağıdaki linktedir.

Link: https://cevrembenim.blogspot.com/
Toder
Türkiye Özel Okullar Derneği
Özdebir
Özder
Cambbridge
© Copyright 2016 | İMİ Koleji | Tüm Hakları Saklıdır.
Yazılım Mavipiksel