İlkokul dönemi çocukların kurallı ve sosyal bir öğrenme ortamında yaşıtlarıyla, yetişkinlerle paylaşımda bulundukları, kişisel becerilerini geliştirdikleri dönemdir. Çocuklar sınırlarını tanımlar, yeteneklerini pekiştirirler. Kendine yeten, sorumluluk sahibi ve özgün bireyler olma yolunda önemli adımlar atarlar.
İMİ Koleji de ilkokul ve anaokulu dönemini, nitelikli insan yetiştirmenin en önemli aşaması olarak ele alır. Çocukların fiziksel, zihinsel, sosyal ve duygusal olarak değişim ve gelişimlerinin en hızlı gözlemlendiği bu dönemde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi, öğretmenle yakın işbirliği içinde öğrencinin yaş özellikleri ve bireysel ihtiyaçlarını gözeterek şu çalışmaları yapar:
- Yeterlilik, öz güven ve olumlu benlik algısı geliştirme, duygu ve düşüncelerini ifade etme
- Olumlu sosyal beceriler ve arkadaş ilişkileri geliştirme, duygudaşlık (empati)
- Özerklik kazanma, karar verme, sorumluluk alma ve kurallara uygun davranış
- Etkin iletişim ve sorun çözme becerileri, sağlıklı yaşam, güvenli teknoloji kullanımı,
- Bilişsel beceriler geliştirme, öğrenme sürecinde aktif rol alma
- Ortaokula hazır olma
Rehberlik çalışmalarının olmazsa olmazı aile desteği ve işbirliğidir. Bu amaçla velileri bilgilendirici eğitsel etkinlikler ve seminerler düzenlenir, bireysel görüşmeler yapılır. Çocuğun gelişimindeki yüksek verim, okul yönetimi, öğretmenler, aile ve psikolojik danışman arasındaki karşılıklı gönüllülük, gizlilik, güven, dayanışma ve olumlu iletişime dayanır. Bu sayede çocuklar bireysel, duygusal, sosyal, akademik destek ve rehberlik etkinlikleriyle, hazır olarak ortaokula geçerler.