“Ölçemediğinizi iyileştiremezsiniz”
İMİ Koleji Ölçme ve Değerlendirme Birimi, öğretme ve öğrenme süreci sonunda öğrencide oluşması beklenen davranışların gerçekleşip gerçekleşmediğini saptamak amacıyla çalışır. Öğrencilerin bilgi kazanımını ölçer, anlama-kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme beceri ve davranışlarını inceler. “Öğrenmeyi öğrenme” becerilerini geliştirerek araştırıcı, sorun çözücü ve yaratıcı niteliklerini artırmayı hedefler. Eğitim hedeflerinin belirlenmesi, öğrencilerin Liseye Geçiş Sınavlarına (LGS) ve Yüksek Öğrenim Sınavlarına (YKS) hazırlanması, öğrenme güçlüklerini, eksik, hatalı yönlerini giderici önlemler alınması için etkin rol oynar. Tüm sınavların istatistiksel analizlerini gerçekleştirir, öğrenme eksiklerini saptar, okul yönetimine bildirir.
“Ölçmek bilmek, bilmek yönetmektir”
İMİ Kolejinde yürütülen öğrenci kazanım ve gelişim takibi şu şekildedir:
- Tarama Sınavları ile her branş için yapılan sınavlarla, öğrencinin ulaştığı kazanımlar ölçülür.
- Kazanım Değerlendirme Sınavı (KDS) ile öğrenci gelişimi takip edilir.
- LGS Hazırlık Sınavları ile 8.sınıf öğrencilerimizin LGS’ye hazır oluşları artırılır.
- YKS (TYT-AYT) Hazırlık Sınavları ile 12.Sınıf öğrencilerimizin YKS’ye hazır oluşları artırılır.
Ölçme ve Değerlendirme birimimizce rehberlik için uygulanan Test ve Ölçümler;
- Kendini Değerlendirme Anketi, Akademik Benlik Kavramı Ölçeği
- Sınav Kaygısı Ölçeği, Başarısızlık Nedenleri Anketi
- Problem Tarama Envanteri, Öğrenme Stilleri Envanteri
- Sosyometri, Holland Mesleki Tercih Envanteri, Burdon Dikkat Testi, Yaşam Pencerem Anketi